خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین

ساخت وبلاگ

خرید گلدان آنلاین از لالجین

 

در این بخش قصد داریم از اهمیت خرید گلدان صحبت کنیم، همانطور که همه ما می دانیم گل و گیاه عضو جدانشدنی در هر خانه و مکانی هستند و حضور آنها در هرجا شادابی و طراوت را به ارمغان می آورد. گل ها باعث از بین رفتن بیماری های روحی روانی مانند افسردگی می شوند.

طراحان دکوراسیون داخلی هنگام طراحی اولیه حتما گل و گلدان را جزء دکوراسیون قرار می دهند. علم فنگ شویی که امروزه صحبت های زیادی راجع به آن می شود هم تاکید زیادی به وجود گل و گلدان در محل کار و زندگی دارد زیرا معتقد است که زندگی باید با طبیعت ادغام شود.

امروزه زندگی های شهری و آپارتمانی باعث شده که بیشتر ما از طبیعت دور باشیم و مثل قدیم خانه های ما حیاطی ندارند که در باغچه آن انواع گیاهان را بکاریم و از زیبایی آنها استفاده کنیم.

پس برای جبران این کمبود ناچاریم که گیاهان را به منزل ببریم تا بتوانیم یک محیطی دلنشین با حضور آنها ایجاد کنیم.

حالا که به اهمیت حضور گیاه در زندگی روزمره پی بردیم در اینجا به این نتیجه می رسیم که یک گیاه حتما باید یک گلدان با کیفیت و زیبا هم داشته باشد تا زیبایی آن را دو چندان کند.

در اینجا می‌خواهیم انواع گلدان ها را که مناسب کاشت گل و گیاه هستند را به شما معرفی کنیم، پس تا انتهای مطلب با شهر سفال همراه باشید.

 

 

 

خرید گلدان از لالجین
خرید گلدان از لالجین

گلدان ها جنس های مختلفی دارند که هر کدام از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند که شامل گلدان سفالی، سرامیکی، پلاستیکی، شیشه ای، چوبی، فلزی، سنگی، بتنی، هوشمند و فایبرگلاس هستند.

همانطور که می دانید تنوع بسیار زیادی در گل و گیاه وجود دارد، به همین دلیل انواع مختلفی از گلدان ها با جنس، مدل و ابعاد مختلف تولید شده که هر کدام از آنها می توانند برای گیاهان ما مناسب باشند.

به دلیل تنوعی بی نظیری که در گلدان وجود دارد، می توان به راحتی گلدان مناسب با دکوراسیون خود را پیدا کرد.

همانطور که گفته شد این گلدان ها مزایا و معایب خاص خود را دارند که ممکن است برای گیاه موردنظر ما مناسب باشند و یا مناسب نباشند.

پس این خیلی مهم است که ما آشنایی کافی از این جنس گلدان ها داشته باشیم تا با یک انتخاب اشتباه در خرید گلدان باعث از بین رفتن گل و گیاه خود نشویم.

در ادامه بصورت جداگانه درمورد هرکدام از این گلدان ها صحبت خواهیم کرد، تا اگر شما قصد خرید گلدان داشتید بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

1_ خرید گلدان سرامیکی

 

خرید گلدان سرامیکی از لالجین
خرید گلدان سرامیکی از لالجین

گلدان سرامیکی از دسته گلدان هایی است که بسیار معروف است و تنوع بی نظیری در آن وجود دارد، این جنس گلدان ها در ابعاد مختلف و رنگ های متفاوت تولید می شوند، نحوه تولید آنها نیز با استفاده از مواد اولیه دوغابی شکل و قالب های گچی است.

رنگ گلدان های سرامیکی به صورت لعاب های رنگی است که به بدنه گلدان زده می شود، به دلیل آسیب نزدن به گیاه داخل گلدان را لعاب نمی زنند.

گلدان های سرامیکی بیشتر با لعاب سفید و ساده در بازار موجود هستند زیرا رنگ سفید بیشتر مورد پسند است، علاوه بر رنگ سفید گلدان سرامیکی با لعاب های رنگی در طیف رنگی مختلف هم تولید می شود.

این نوع گلدان ها بصورت طرحدار هم تولید می شوند، که طرح آنها به صورت زیرلعابی و یا رولعابی است.

از مزایای گلدان سرامیکی می توان به این موارد اشاره کرد: گلدان سرامیکی به دلیل دوبار پخته شدن مقاومت بسیار بالایی دارد و از استحکام خوبی برخوردار است.

لعابی که به بدنه گلدان های سرامیکی زده می شود باعث می شود این استحکام بیشتر شود و همینطور بدنه گلدون صاف و شفاف باشد و زیبایی خاصی به گلدون می دهد.

بدنه این گلدان ها صاف و صیقلی است و هیچگونه منافذ بازی ندارد تا هوا داخل گلدان رفت آمد داشته باشد، به همین دلیل این نوع گلدان ها برای گیاهان رطوبت دوست بسیار مناسب هستند چرا که خاک گلدان مدت زیادی مرطوب می ماند.

پس هنگام انتخاب این جنس گلدان باید به این نکته توجه داشته باشیم تا رطوبت خاک باعث از بین رفتن ریشه خاک نشود.

از معایب این گلدان هم می توان به این موارد اشاره کرد: این جنس محصولات به دلیل مواد اولیه گران قیمتی که دارند نسبت به سایر گلدان ها ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، از مزایای دیگر آنها هم می توان به سنگین بودن آنها اشاره کرد که این مورد فقط در گلدان هایی با ابعاد بزرگ صدق می کند.

2_ خرید گلدان سفالی

 

خرید گلدان سفالی از لالجین
خرید گلدان سفالی از لالجین

این گلدان نیز مانند گلدان سرامیکی از زمان های بسیار دور معروف بوده و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد، گلدان های سفالی با استفاده از گل رس ساخته می شوند و حالت سنتی و نوستالژی دارند.

گلدان های سفالی نیز ابعاد و رنگ های مختلفی دارند، این جنس گلدان ها بصورت چرخی، قالبی و دستگاه های پیشرفته و اتوماتیک ساخته می شوند.

رنگ آمیزی آنها با استفاده از رنگ های روغنی و پلاستیکی است و برای جلوگیری از، از بین رفتن رنگ بدنه به آنها رنگ ضدآب هم میزنند.

می توان به این گلدان ها نیز مانند گلدان های سرامیکی لعاب هم زد، در این صورت خصوصیات گلدان های سرامیکی را خواهند داشت.

برخلاف گلدان سرامیکی این جنس گلدان ها در بدنه خود منافذ باز دارند و خاک گیاه خیلی سریع خشک می شود و ریشه گیاه امکان تنفس دارد.

پس هنگام کاشت گیاه در این گلدان ها باید حواستان به آبیاری منظم گیاهان باشد. یکی از مزایای خرید گلدان ها قیمت مناسب آنها می باشد که آن هم به دلیل مواد اولیه آنها است. وزن گلدان های سفالی هم بستگی به ابعاد آنها دارد.

3_ گلدان پلاستیکی

 

گلدان های پلاستیکی تنوع بسیار زیادی در رنگ و مدل دارند و بسیار هم سبک و ارزان قیمت هستند که تمام اینها می تواند از مزایای آن باشد، تنها عیبی که دارند این است که طول عمر آنها نسبت به سایر گلدانها بسیار کم است و در مقابل نور آفتاب به مرور رنگ آنها از بین می رود.

4_ گلدان چوبی

 

این جنس گلدان ها نیز زیبایی های خاص خود را دارند و شما می توانید آنها را با سلیفه خودتان رنگ کنید، بسیار سبک هستند و ریشه گیاه را گرم نگه می دارند زیرا عایق خوبی در برابر سرما هستند.

5_ گلدان شیشه ای

 

این جنس گلدان ها نیز بسیار زیبا هستند اما در استفاده از آنها باید بسیار مراقب بود تا آسیبی نبینند، از طرفی این گلدان ها فقط برای گیاهانی مناسب هستند که به خاک نیاز ندارند و می توانند در آب رشد کنند، در این صورت زیبایی گلدان نمایان خواهد شد.

6_ گلدان فلزی

 

این نوع گلدان ها نیز مدل های بسیار متنوع و شیکی دارند و بسیار سبک هستند، قیمت آنها بستگی به ابعاد گلدان دارد، اگر این گلدان ها را در مقابل نور آفتاب قرار دهید داغ می شوند و این مورد ممکن است به ریشه گیاه آسیب بزند.

7_ گلدان بتنی

 

این گلدان بیشتر در ابعاد بزرگ ساخته می شوند زیرا مناسب نگهداری در فضای باز هستند و بسیار مقاوم می باشند و هیچ مشکلی برای آنها بوجود نمی آید. هنگام خرید گلدان بتنی باید توجه داشت تا در ساخت آنها از آهک استفاده نشده باشد، زیرا آهک به گیاه آسیب می زند.

8_ گلدان فایبرگلاس

 

این گلدان ها هم مانند گلدان های پلاستیکی بسیار سبک هستند و تنوع در رنگ مدل در آنها بسیار زیاد است، تفاوتی که با گلدان پلاستیکی دارند این است که بسیار مقاوم هستند و کیفیت آنها خوب است اما به همین اندازه هم قیمت بالایی دارند.

9_ گلدان سنگی

 

این نوع گلدان ها بسیار سنگین هستند و مناسب برای استفاده در فضاهای باز هستند و قیمت زیادی دارند، خرید گلدان سنگی برای استفاده در منزل و محیط کار ممکن است اشتباه باشد زیرا آنها برای محیط های این چنینی مناسب نیستند.

10_ گلدان هوشمند

 

گلدان های هوشمند از گلدان هایی جدید و بروز هستند که ویژگی های یک گلدان عادی را دارند و برای افراد مبتدی که اطلاعات کافی برای نگهداری از گیاهان را ندارند بسیار مناسب است زیرا تمام موارد لازم برای رشد گیاه مانند آبیاری، دما، اکسیژن و رطوبت را تنظیم می کنند.

11_ گلدان دکوری

 

نوعی دیگر از گلدان ها، گلدان های دکوری هستند که قابلیت کاشت گل و گیاه ندارند و از آنها به عنوان دیزاین و دکور استفاده می شود، این گلدان ها نیز جنس و ابعاد مختلفی دارند.

 

خرید گلدان سرامیکی کوچک
خرید گلدان سرامیکی کوچک

با توجه به ویژگی هایی که برای گلدان ها در بالا ذکر شد حال می خواهیم بررسی کنیم که هنگام خرید گلدان باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم زیرا بعد از خرید گیاه انتخاب یک گلدان مناسب از فاکتورهای مهم است که باید به آن توجه داشته باشیم. در ادامه تعدادی از این نکات را بررسی می کنیم.

جنس گلدان: با توجه به ویژگی جنس های مختلف گلدان که گفته شد باید به این نکته توجه به سزایی داشته باشیم، زیرا هر گیاهی در یک شرایط خاصی رشد خوبی دارد، بعضی از آنها به آبیاری زیادی احتیاجی دارند و برعکس بعضی از آنها به آبیاری کمی نیازی دارند.

وزن گلدان: گلدان های بزرگ وزن سنگینی دارند و بعد از اینکه ما گیاه خود را در آنها کاشتیم وزن آنها بیشتر خواهد شد پس باید دقت کنید گلدانی انتخاب کنید که بعد از کاشت بتوانید آن را جابجا کنید یا مکان آن را تعیین کنید تا بعد از کاشت نیازی به جابجایی نداشته باشد.

ابعاد گلدان: اندازه گلدانی که انتخاب می کنید باید با گیاه شما تناسب داشته باشد، اندازه گلدان باید به شکلی باشد تا بتواند ریشه گیاه را در خود جای دهد و گیاه آزاد باشد.

اگر گلدان کوچکی انتخاب کنید خاک گیاه سریع تر خشک می شود و ریشه گیاه نمی تواند خوب رشد کند و اگر گلدان بزرگی انتخاب کنید خاک گلدان دیرتر خشک می شود.

این ممکن است به ریشه آسیب برساند و از طرفی گیاه بیشتر به رشد ریشه خود تمرکز می کند و ساقه و برگ رشد نمی کنند، پس بسیار مهم است که شما متناسب باز گیاه خود یک گلدان با اندازه مناسب انتخاب کنید.

رنگ گلدان: امروزه تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ گلدان وجود دارد و شما می توانید به راحتی گلدانی را انتخاب کنید که با محیط موردنظر شما هماهنگ است.

زهکشی گلدان: یکی از فاکتورهای بسیار مهم در انتخاب و خرید گلدان زهکشی آن است. اگر گلدان زهکشی شده باشد، آب اضافی به راحتی از کف آن خارج می شود، تجمع آب در کف گلدان باعث پوسیده شدن آن می شود.

می توانید مقداری شن و یا سنگ ریزه هم کف گلدان بریزید این کار باعث می شود تا یک فضای خالی بین خاک و کف گلدان ایجاد شود و آب اضافی راحت تر خارج شود. اگر گلدان شما زهکشی نشده بود می توانید خودتان آن را ایجاد کنید.

امنیت غذایی: اگر شما می خواهید داخل گلدان مواد غذایی پرورش دهید پس باید دقت داشته باشید تا گلدانی انتخاب کنید که مواد موجود در آن داخل خاک نفوذ نکند. گلدان های پلاستیکی و فلزی در این مورد مناسب نیستند.

مقاومت و ماندگاری: کیفیت مواد اولیه ای که گلدان با آن ساخته شده و همینطور نحوه مراقبت شما از گلدان از عواملی هستند که طول عمر گلدان را مشخص می کنند.

 

خرید انواع گلدان
خرید انواع گلدان

قیمت گلدان با توجه به جنس، طرح، اندازه و مواد اولیه آن مشخص می شود، گلدان هایی که جنس بسیار خوبی دارند و بسیار محکم و بادوام و در عین حال زیبا هستند، قیمت بالایی خواهند داشت، این قضیه در گلدان های فلزی، بتنی، سنگی و سرامیکی بیشتر صادق است. اما به هر حال اگر شما این گلدان ها را از مراکز اصلی آن تهیه کنید قیمت مناسب تری خواهند داشت.

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی مدتی است که خرید اینترنتی و آنلاین در بین مردم جایگاه خیلی خوبی باز کرده است، از طرفی این موضوع باعث شده که ما در وقت خود استفاده کافی را ببریم و برای خرید یک چیز تا فروشگاه مربوطه آن نرویم.

مخصوصا محصولی مثل گلدان که مرکز تولید آن در استان همدان و شهر لالجین است و بسیاری از افراد امکان سفر به لالجین را ندارند، به همین دلیل ما این سایت را ایجاد کرده ایم تا شما بتوانید از بین مدل های متنوعی از گلدان آن چیزی که موردپسند خودتان است را پیدا کنید و سپس به صورت اینترنتی خرید کنید.

شما در هر شهری که باشید ما سفارش شما را ارسال می کنیم، شیوه ارسال محصولات شهر سفال به دو روش پستی و اتوبوس است که هنگام خرید به صورت اتوماتیک برای شما مشخص خواهد شد.

اگر حجم سفارش کم باشد آن را با پست برای شما ارسال خواهیم کرد و اگر حجم سفارش بالا باشد آن را با اتوبوس شهر شما از طریق ترمینال ارسال می کنیم و بعد با شما هماهنگ می کنیم تا سفارش خود را از ترمینال تحویل بگیرید.

 

در شهر لالجین کارگاه ها و کارخانه های زیادی وجود دارند که به تولید گلدان مشغول هستند، ما با همکاری تعدادی از تولیدکنندگان درجه یک اقدام به راه اندازی این سایت کرده ایم تا گلدان ها را مستقیم از تولیدی به دست شما برسانیم.

 

اگر به دنبال بهترین مکان برای خرید اینترنتی سفال لالجین همدان هستید، می توانید گلدان های موجود در سایت را با قیمت عمده خرید کنید، شما با ما تماس می گیرید و ما قیمت های عمده را برای شما ارسال می کنیم.

بعد از ثبت سفارش با توجه به حجم سفارش شما آنها را ارسال می کنیم، اگر سفارش شما کم باشد از طریق اتوبوس و اگر زیاد باشد با ماشین های باری آنها را به آدرس شما ارسال می کنیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید پیج اینستاگرام و کانال تلگرام ما را دنبال کنید.

خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین...
ما را در سایت خرید آنلاین انواع گلدان سفالی و سرامیکی از لالجین دنبال می کنید

برچسب : خرید گلدان, خرید گلدان سرامیکی, خرید گلدان سفالی, کانال عمده فروشی گلدان, خرید عمده گلدان, خرید سفال لالجین همدان, نویسنده : شهر سفال ceramicvase بازدید : 43 تاريخ : دوشنبه 1 آبان 1402 ساعت: 19:28